Zaobserwowano, że dziecko, które polubi czytanie – ma w życiu większe szanse. (PISA, Reading for Change, 2000, s. 143).
Zaobserwowano, że czytanie na głos dziecku niweluje różnice rozwojowe między dziećmi: emocjonalne, intelektualne i społeczne.
Barry Zuckerman, Promoting Early Literacy in Pediaric Practic: twenty years of Reach Out and Read. Pediatrics 2009; 124: 1660-1665.
PUBLIKACJE NA KTÓRYCH SIĘ OPIERAMY:
A. Lelek, K. Migdał, J. Mrukowicz Czytelnik od kołyski, Medycyna Praktyczna - Pediatria 1/2019 (przeczytaj artykuł)
Artykuł dostępny jest także w opracowaniu dla rodziców. (przeczytaj artykuł)
Stanowisko Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej (pobierz plik)
Badania PISA Reading for Pleasure (pobierz plik)
Badania Biblioteki Narodowej (pobierz plik)